Serra de Finestres ( Garrotxa)

Ruta Circular Serra de Finestres – Puig Sallança – Pont del Diable.

El passat 22 d’octubre en Josep Valldeoriola ens va portar a un grup de 20 caminaires cap St Aniol de Finestres.

Cap a les 8.30h vam sortir per un camí de pista per tot seguit enfilar-nos per un llarg corriol fins el Santuari de Finestres (S. X) situat a 880m d’altitud i punt més emblemàtic de la Serra, per continuar amunt fins el Castell de Finestres (S. IX – X) envoltat de precipicis i on vam esmorzar i gaudir d’unes magnífiques vistes de tota la Garrotxa. Tot seguit tiràrem avall per un estret corriol per enfilar-nos fins el Puig Sallança (1026m) cim més alt de la Serra de Finestres i on vam fer la foto de grup.

Seguidament anar tirant avall fins ha trobar una gran fageda on ens vam esplaiar contemplant un immens faig rodó, per continuar i seguint el riu Llémena per arribar a la Casa de la Plana on dinàrem i gaudírem de l’entorn. Un cop refets vem seguir fins a la petita ermita romànica de St Joan de les Medes, amb un estat quasi ruinós, per continuar cap el curiós Pont del Diable, i per una pista precària cap a les Baumes dels Moros i la Font del Socals (sense ni una gota d’aigua)  retrobar el camí de pista que ens porta fins el punt de sortida del matí però que decidim allargar fins el Restaurant de Can Tura (St Aniol de Finestres ) on ens esperava una bona cervesa.

Moltes Gràcies Josep!! i fins la propera!!!