Sant Jaume de Frontanyà 16/3/24

Avui el Quini ens ha portat a fer un recorregut circular per conèixer el naixement de la riera de Merlès des de la seva capçalera…

A les 9 h en punt, un grup de 30 caminaires sortíem de St. Jaume de Frontanyà tot pujant al coll de Sant Jaume per anar a trobar la font de la Mata, un dels naixements que formen la riera de Merlès. Tot seguint la ruta ens anem desviant del camí per anar a cercar i contemplar el gorg del Prat, el gorg de Caselles fins a arribar al gorg de Sant Esteve de la Riba, on esmorzem. A partir d’aquí ja trobem la connexió amb la coneguda riera de Merlès i seguim pujant i baixant pels corriols per apropar-nos i alguns remullar-nos als gorgs que es formen durant el recorregut, ( del Placi, Rodón, del Puig, cara de Boc, Pont de la Moreta, del Molí, esquerda de les Feixes ) per finalment arribar el Gorg de les Feixes i del Matxo, on dinem. Un cop refets seguim fins trobar l’últim dels torrents que formen la Riera de Merlès, el Torrent del Molí. Tornem per una suau pujada on comencem a veure el Poble de St. Jaume de Frontanyà, arribant així el punt d’inici de la ruta.