Sant Honorat (Alt Urgell) 27/1/24

Un grup de 28 persones ens hem trobat al costat de l’hotel Can Boix de Peramola per fer la circular de Sant Honorat, guiats pels germans Soler. La zona d’aparcament era prou àmplia, però ja hi havia algun cotxe i mal posat. Al final els hem pogut posar tots i hem engegat. Travessem entre els edificis de l’hotel i tal com sortim agafem un corriol, en forta pujada, que ens portarà al Grau de Porta. Aquí el camí ja planeja fins al Coll de Quatre Camins. Des d’aquí fem una anada i tornada fins al Roc de Cogul (Roc de Cogul – FEEC – Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya). Després anem seguint la Ruta del Corb, passem per l’Avenc del Corb i anem a esmorzar a la Casa del Corb.
Amb la panxa plena ens enfilem a Sant Salvador del Corb, l’ermita romànica més petita. Baixem de l’ermita i reprenem el camí cap al Coll de Mur, però un petit grup s’enfila a la Roca del Corb. Té algun pas equipat per accedir al cim i no semblava «apte per tots els públics». La resta seguim, i mantenim la comunicació amb aquest grup amb les emissores. Quan som al cim de Sant Honorat (Sant Honorat – FEEC – Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya) els esperem per fer-nos la foto plegats i baixar junts fins al cotxe.
Ha fet un dia espectacular, amb una temperatura impròpia per l’època. Alguns anaven amb pantalons curts i molts de màniga curta en ple mes de gener! Acabada la ruta uns quants hem anat a dinar al restaurant La Masia de Peramola.