Matinal Granera 02-06-2024

El diumenge 2 de juny 45 caminaires vam participar a la caminada del primer diumenge del mes a Granera, organitzada pel Pere Genescà. La tarda anterior havia plogut molt i el terra estava ben xop, i Sant Llorenç del Munt-la Mola i el Montcau s’amagaven i apareixen entre els núvols i les boires.

Vam començar a caminar des de l’ermita de Santa Cecília seguint el GR 177 sentit nord fins al Collet de la Llebre, continuant per un corriol entre el bosc fins a trobar una pista que ens portà al mas El Girbau, magníficament conservat, actualment convertit en casa de turisme rural on vam esmorzar.

Tot seguit vam continuar per una pista que passa pel Forn de totxos i teules del Girbau i la barraca de vinya del Girbau, arribant a la baga de Vilarrubia per, després d’entrar una estona al terme de Castellterçol i trobar de nou el GR, agafar un corriol que pujava fins al roc o còdol del Puig Castellar 833 metres d’altura des del que vam gaudir de magnífiques vistes de la Mola, el Montcau i Montserrat.

Vam començar la tornada seguint el corriol entre arbres per la carena de la Serra de Granera, no podent arribar al castell de Granera en haver tancat el pas el seu propietari. Per això vam baixar fins al Collet de la Llebre per fer en sentit contrari part del camí  d’anada, passant pel barri de Baix de Granera, aturant-nos a la Font del Prat amb els seus magnífics nenúfars. Pels volts de les 12 arribàvem a l’aparcament del costat de Santa Cecília. Tot i ser juny no vam passar gens de calor.

Moltes gràcies, Pere! Com sempre ha estat un plaer poder gaudir de l’entorn del  poble de Granera. Fins a la propera!!!